Zoekmachine Adverteren
Hoe bereik je je ideale publiek het snelst? Met advertenties die perfect op hen afgestemd zijn! Bij bezoekers die via een advertentie op je website terechtkomen, is de kans 50% groter dat ze overgaan tot een aankoop dan bij bezoekers die via de organische zoekresultaten op je site komen.
‘Het gaat wel goed’, zul je bij ons niet snel horen. ‘De afgelopen 6 maanden zijn we 43% zichtbaarder geworden in Google’ lijkt er meer op.
Waar veel marketingpartijen langdurige contracten gebruiken, kun je bij ons maandelijks opzeggen. We willen dat je blijft omdat je tevreden bent, niet omdat je niet anders kan.
Bij Robinq kun je een website of webshop laten maken én je online marketing onderbrengen. Je bent dus in één keer klaar!
Als je iets googelt, wat is dan het eerste dat je ziet, helemaal bovenaan op de zoekresultatenpagina? Juist: advertenties.
Deze advertenties vallen onder de noemer zoekmachine adverteren, of search engine advertising (SEA). De grote zoekmachines hebben hun eigen platform waarop bedrijven hun advertentiecampagnes kunnen creëren en plaatsen. Adverteer je bij Bing, dan heet dit platform Bing Ads; Google advertenties plaats je via het platform Google Ads.
Zoekmachine adverteren of search engine advertising (SEA) stelt je in staat de juiste persoon op het juiste moment te bereiken. De advertenties die je vaak bovenaan in de zoekresultaten ziet als je een zoekopdracht in de zoekmachine hebt ingevoerd, zijn afgestemd op de zoektermen die jij hebt gekozen. Zo werkt SEA: je adverteert doelgericht en op specifieke zoektermen in de zoekmachineresultaten en op andere platformen die bijvoorbeeld van Google of Bing zijn, zoals Google Shopping.
De advertenties die je creëert om op de zoekresultatenpagina te verschijnen, zijn aangepast op de zoekopdracht die de zoeker invoert. Je kunt als adverteerder op deze manier precies aangeven op welke zoekwoorden je met je advertentie gevonden wilt worden.
De mogelijkheid om bij specifieke zoekwoorden te adverteren, maakt zoekmachine adverteren dus heel doelgericht. Enkel zoekers die zoeken op termen gerelateerd aan jouw product of dienst zullen jouw advertentie te zien krijgen.
Als je adverteert via Bing Ads of Google Ads, betaal je alleen op het moment dat een zoeker daadwerkelijk op je advertentie klikt en op je website terechtkomt. We noemen dit systeem het PPC-systeem, waarin PPC staat voor pay per click.
Dit systeem biedt jou als ondernemer veel mogelijkheden, mits je goed gebruikmaakt van zoekmachine adverteren en doordachte advertenties plaatst. Het is bijvoorbeeld van groot belang om aandacht te besteden aan:
Zoekmachine adverteren heeft veel impact: goede campagnes kunnen je bedrijf vooruithelpen en je op korte termijn winst opleveren. De meest in het oog springende voordelen van zoekmachine adverteren zijn hieronder genoemd.
We hebben een aantal grote voordelen van zoekmachine adverteren overzichtelijk voor je op een rijtje gezet:
Zelf advertenties maken in Bing Ads of Google Ads is goed mogelijk en kan het aantal bezoekers en conversies op je website in korte tijd doen toenemen. Je hebt de touwtjes dan zelf in handen en houdt de kosten laag.
Besteed je zoekmachine adverteren uit, dan heb je de beschikking over specialistische kennis die voor jouw campagne wordt ingezet. Een SEA-specialist weet het onderste uit de kan te halen doordat hij goed op de hoogte is van zoek- en klikgedrag van internetgebruikers. Ook heeft hij de expertise in huis om de uitwerking van je campagnes nauwkeurig bij te houden en deze steeds zo te optimaliseren dat jouw ideale bezoeker effectief wordt aangesproken.
Terwijl de SEA-specialist voor jou datgene doet waar hij goed in is, kun jij ondertussen je tijd en aandacht volledig aan je bedrijf schenken en zo ook doen waar jij goed in bent.
Het mooie van zoekmachine adverteren is dat je de kosten zelf in de hand hebt. Je biedt op het plaatsen van advertenties bij bepaalde zoekwoorden en kunt dus bieden tot een bovengrens die je zelf bepaalt. Je betaalt vervolgens per klik op je advertentie en kunt een maximumbedrag instellen dat je hierin wilt investeren. Overschrijd je dit budget, dan wordt je advertentie niet meer weergegeven, waardoor de kosten niet verder kunnen oplopen en je altijd binnen je van tevoren vastgestelde budget blijft.
Met onze kennis van WordPress, converterende websites én online marketing zorgen we voor mooie, slimme én Google vriendelijke websites. Wat wil je nog meer? Neem snel contact met ons op!