Zet ons aan het werk met jouw zoekmachine optimalisatie
Met onze kennis van WordPress, converterende websites én online marketing zorgen we voor mooie, slimme én Google vriendelijke websites. Wat wil je nog meer? Neem snel contact met ons op!
Zoekmachine optimalisatie
Bijna alle online ervaringen begint bij een zoekmachine. Dat is dus dé plek waar je zichtbaar wilt zijn voor je potentiële klanten. Wil jij ook meer leads via Google? Dan is zoekmachine optimalisatie onmisbaar in je marketingmix.
Wij springen proactief in op elke kans die we zien voor jouw bedrijf en laten niet los voordat er resultaat is. Dat wil zeggen: we gaan door totdat je jouw doelen bereikt hebt!
Je wilt meer klanten, maar hoeveel wil je er dan precies? Stel samen met ons concrete doelen op, dan kunnen we gericht aan de slag. Resultaten zijn bij ons altijd meetbaar en duidelijk.
We werken graag met klanten die ook graag met ons werken. Daarom werken we met overeenkomsten die maandelijks opzegbaar zijn. Zo zit je nooit aan ons vast.
Zoekmachine optimalisatie, oftewel search engine optimization (SEO), houdt in dat je bepaalde aanpassingen aan je website maakt waardoor je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines belandt.
Zoekmachine optimalisatie is essentieel om te doen als je bezoekers op je website wilt. Ga maar na: vrijwel alle websites die je bezoekt, vind je via een zoekopdracht in Google. Er zijn maar weinig websites waarvan je de URL uit je hoofd kent en die je dus gelijk intikt.
Zo werkt het bij je doelgroep ook. Elke dag verwerkt Google maar liefst 3,5 miljard zoekopdrachten. Dat zijn gemiddeld 40.000 zoekopdrachten per seconde! Hoeveel van de zoekers die naar jouw product of dienst zoeken, komen op dit moment bij je concurrent terecht? Kun jij deze zoekers ervan overtuigen klant te worden bij jou?
Wij helpen bedrijven, ondernemers, en organisatie’s om hun doelen te bereiken.
In één zin: zoekmachine optimalisatie is het zo aanpassen van je website dat je zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines belandt.
SEO staat voor search engine optimization ofwel het optimaliseren van websites voor zoekmachines. Door webpagina’s op diverse vlakken te verbeteren is het mogelijk om een hogere positie in zoekmachines zoals Google en Bing te verwerven.
SEO optimalisatie is een term die ook vaak wordt gebruikt in plaats van zoekmachine optimalisatie. Het betekent exact hetzelfde, maar is eigenlijk dubbelop. De ‘o’ van SEO staat namelijk al voor optimalisatie.
We hebben het nu wel de hele tijd over ‘de zoekmachine’, maar eigenlijk hebben we daar maar één zoekmachine bij in gedachten: Google, de internetgigant die in Nederland ruim 90% marktaandeel pakt. Met recht de marktleider, dus. Het algoritme van Google loopt doorgaans voor op dat van bijvoorbeeld Bing, Yahoo en DuckDuckGo. Daarom richten we ons met onze SEO-inspanningen vooral op Google en de ontwikkelingen die daar gaande zijn. Als je hoog in Google scoort, ben je in 9 van de 10 gevallen namelijk ook niet te missen in de andere zoekmachines.
Rond de 30% van de Googlegebruikers klikt op het eerste organische (oftewel: niet-betaalde) zoekresultaat. Op het tweede resultaat klikt zo’n 15%, en het derde resultaat moet het doen met een klik van zo’n 10% van de zoekers.
Het is niet voor niets dat bedrijven vechten om de nummer 1-positie in de zoekresultaten van Google. Als je websiteverkeer wilt genereren via Google, zul je deel moeten nemen aan dit gevecht, want je wordt niet vanzelf nummer 1 (of 2, of 3). Wat moet je doen om een kans te maken? Juist: zoekmachine optimalisatie.
Met zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat je website relevanter en beter vindbaar wordt. Daardoor ga je hoger ranken in Google, en dat heeft weer meer organisch websiteverkeer tot gevolg. Meer websiteverkeer betekent meer klanten. Oftewel: meer omzet voor jouw onderneming!
Zoekmachine optimalisatie kost je geen geld aan Google, in tegenstelling tot adverteren in Google via Google Ads. Stel dat je in de organische zoekresultaten van Google op nummer 1, 2 of 3 staat, dan zorgt dat voor veel bezoekers op je website. Verreweg de meeste zoekmachinegebruikers klikken namelijk op de bovenste drie resultaten. Je hoeft niet per bezoeker te betalen, zoals bij een Google Ads campagne.
Investeren in een hoge positie in de natuurlijke zoekresultaten is dus een duurzame investering: je blijft grote bezoekersaantallen houden met SEO, terwijl je bij zoekmachine adverteren (SEA), bijvoorbeeld met een Ads campagne, bezoekers ziet wegvallen zodra je je advertentiecampagne stopzet.
Klinkt zoekmachine optimalisatie je in de oren als mission impossible?
Logisch. Het is een duursport waar veel tijd en moeite in gaat zitten, terwijl de resultaten soms lang op zich laten wachten. Je loopt waarschijnlijk ook nog eens tegen het probleem aan dat je niet de kennis en middelen hebt om je SEO echt van de grond te laten komen. En als je aandacht eventjes verslapt, haalt je concurrent je weer in. Dat kan best ontmoedigend werken.
Maar wij lusten die hindernissen allemaal rauw. Robinq is als SEO-expert specialistisch in het vak en heeft veel ervaring met SEO optimalisatie. Wij hebben de juiste specialisten in huis voor elke SEO-klus.
Wil je dus zoekmachine optimalisatie uitbesteden en zoek je hiervoor nog een doorgewinterde zoekmachine optimalisatie specialist? Of je nu SEO-diensten voor je mkb of juist voor je landelijk opererende bedrijf met meerdere vestigingen zoekt: wij helpen je graag aan meer klanten. Wil je je SEO uitbesteden, neem dan eens contact met ons op voor een SEO check of vraag direct een gratis SEO kansenonderzoek aan.
Bij Robinq houden zoekmachine optimalisatie specialisten zich de hele dag door bezig met SEO. Eigenlijk draait het bij onze werkzaamheden om één vraag: hoe zorgen we ervoor dat jij als onze klant je concurrenten steeds een online stap voor blijft?
Hoe we dit aanpakken? We doorlopen continu de volgende 6 stappen:
Met onze kennis van WordPress, converterende websites én online marketing zorgen we voor mooie, slimme én Google vriendelijke websites. Wat wil je nog meer? Neem snel contact met ons op!